31.3.11

tiada kata seindah yg dirasa

assalammualaikum n selamat pg   

dh 2 hari tak menulis diblog...wpn tak menulis sy ttp melawat blog ini....nk kate sbuk tak jg tp sbb tak de yg menarik nk ditulis...
semalam bfday kakak sy yg sulung...selamat hari lahir ke 26..tak lama lg nk dpt baby dh...baby boy...boy lg la anak sedara sy nnti...tak pe la tu sume rezki...terima seadanya...
arini sy sgt happy...semalam g servey rumah...yahooo nk pindh rumah baru....terima kasih my dear syg kamu sgt2...bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian....tp ujian ttp akan ada...semoga kami tabah menghadapinya...terima kasih Allah...ujian datang dari-Mu penyelesaiannya jg dr Dia....tak tau cmne nk bgtau betapa sy gembira.....tiada kata2yg boleh menggambarkannye....











28.3.11

tacing...sob2

assalammualaikum n selamat pg 



pe yg saya boleh katekan :

  • sy mtk maaf mak
  • takkan nk nangis dpn mak nnti lg mak sedih
  • sume akan berakhir tp tak tau bile



25.3.11

kluang raiway coffee

assalammualaikum n selamat pg

br abis menulis entri beberapa minit yg lepas ni dh tulis...hehehe...rase seronok plak nk menulis...korang de bc metro tak isu terhangat pg ni..cite pasai railway coffee...klu blm sila2 la bc yg de tenet dpn mate tu online je...rasenye sume org sibuk bercerita pasal berita ni...

ini petikan dr akhbar tersebut :

Kopi campur gelatin babi
 JOHOR BAHRU: Sebuah kedai kopi popular di negeri ini yang beroperasi sejak kira-kira 70 tahun lalu dan dikunjungi lebih 80 peratus pelanggan beragama Islam rupa-rupanya menghidangkan kopi bercampur gelatin babi.
Perkara menjijikkan itu terbongkar selepas Jabatan Agama Johor (JAJ) menjalankan pemeriksaan terhadap premis itu berikutan aduan orang ramai. 
Pengerusi Jawatankuasa Agama Johor, Datuk Zainal Abidin Osman (gambar) yang dihubungi Harian Metro turut mengesahkan memang ada gelatin babi dalam serbuk kopi disediakan di kedai berkenaan.
“Sampel serbuk kopi dari premis itu diambil untuk dianalisis Jabatan Kimia Johor dan hasilnya, ia positif gelatin babi.
“Semua itu dilakukan selepas kami mendapat banyak aduan daripada orang ramai. Pemeriksaan dijalankan baru-baru ini oleh JAJ serta Jabatan Kesihatan Negeri Johor,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Bagaimanapun, kata Zainal, pihaknya tidak boleh mengambil tindakan terhadap pengusaha terbabit melainkan menasihati peniaga supaya memastikan produk mereka halal serta mendapatkan sijil halal.
“Pelanggan beragama Islam perlu berwaspada dalam memilih lokasi untuk menjamu selera, pastikan premis berkaitan mempunyai logo halal,” katanya.
Difahamkan, pengusaha premis terbabit akan hadir ke pejabat JAJ, hari ini. Selain di Johor, kedai kopi itu dikatakan turut memiliki cawangan di Lembah Klang.
Sementara itu, Ketua Pegawai Penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Johor, Abdul Hamid Abu Bakar berkata, pihaknya menghantar lima pegawai ke premis terbabit, kelmarin.
“Selepas menerima aduan menerusi SMS, kami melakukan pemeriksaan di premis itu dan mendapati memang tiada tanda logo halal dipamerkan di situ.
“Berikutan itu, kami tidak boleh mengambil tindakan mengikut Akta Perihal Dagangan 1972 ke atas mereka,” katanya ketika dihubungi.
Menurut Abdul Hamid, jika premis terbabit memaparkan logo halal, pihaknya boleh mengambil tindakan mengikut peruntukan undang-undang berkenaan.
Sehubungan itu, menasihatkan pelanggan beragama Islam supaya berhati-hati memilih lokasi untuk menjamu selera.
“Sepatutnya orang Islam memastikan tanda logo halal sebelum memasuki sesuatu premis itu kerana dalam kes ini, tiada langsung logo berkenaan dipamerkan tapi pengguna Islam masih ke situ untuk menjamu selera.
“Pada masa sama, pengusaha terbabit juga perlu lebih bertanggungjawab kerana premis perniagaan mereka sering dikunjungi pelanggan beragama Islam,” katanya.
Sementara itu, jurucakap Persatuan Pengguna Bumiputera Johor Bahru berkata, pihaknya akan mengadakan perjumpaan dan perbincangan dengan pengusaha premis terbabit secepat mungkin dan menasihati pengusaha berkenaan supaya mempamerkan kandungan minuman dan makanan kepada pelanggan.
“Kami menerima banyak aduan dan pertanyaan daripada orang ramai yang bimbang selepas melihat sebaran berkaitan isu berkenaan di Internet dan laman web sosial,” katanya.


 klu yg suke cite politik mgkin sdg membaca cerita pasal video lucah yg tgh hangat skrg ni..tp sy tak suke nk amik port...cite politik smpai bile pn takkan abis...





mangsa

siti & khalid baru mendirikan rumahtangga...mereka tinggal bersama ibu khalid disebuah daerah kulai..rumah tersebut kepunyaan khalid...sejak 24 tahun yg lalu ibunya tidak pernah tinggal bersama anaknye yg lain wpn dia mempunyai 6orang...4perempuan & 2lelaki...
kisah bermula apabila mereka pergi berbulan madu ibu khalid jg turut menyertai mereka...rasa tidak selesa timbul pada siti...siti ada mencadangkan supaya ibunya tinggal bersama abangnya yg tidak jauh dr situ...tetapi khalid mengatakan ibu tidak suka tinggal bersama abangnya...
pulang dari berbulan madu keluarga siti mengajak mereka ke air terjun berhampiran..ibu khalid jg turut menyertai mereka...siti terasa tidak selesa kerana itu adalah family trip siti...tp apakan daya siti hanya berdiam diri...pulang dari tempat air terjun ibu mertuanya mula menunjukkan ketidak sukaan terhadap siti...bermula dr hari tersebut segala apa yg siti buat di rumah tersebut sume ditentang ibu khalid....siti amat2 kecewa dgn sikap ibu khalid...sehinggakan membasuh n melipat baju suami sendiri pn tidak dibenarkan...paling siti tak boleh tahan apabila ibunya jg sibuk mengambil tau tentang bilik tidur mereka...siti hanya dpt bersabar..beberapa kali dia memberitahu khalid utk membeli almari baju sendiri supaya dia dpt mengawal pergerakan ibu khalid tp khalid membantah dgn alasan menjaga hati ibu...siti kecewa lg dgn khalid...dia merasakan seperti khalid tidak kesah dengan perasaan siti...siti sentiasa kecewa...sehingga dia merasakan hidupnya tidak tenag,sentiasa takut utk melakukan apa2,pergerakannya terbatas wpn dirumah sendiri...dia sentiasa berharap dpt keluar dari rumah tersebut...

assalammualaikum n selamat pg 

selamat menbaca cerpen diatas...




24.3.11

lupe tajuk...

assalammualaikum n selamat pg 


tahniah kepada pelajar2 yg cemerlang dlm kptsan spm semalam...kepada yg kurang cemerlang jangan putus asa...anda masih boleh berusaha..chaiyok2...yg cemerlang jgn lupe diri pula ye...banyak lg perlu anda hadapi...
mlm td de sape2 yg tgk bersamamu tv3 tak...yg lawak nye cite pasal kucing gelendangan dh tak de cite pasal manusia kucing pn boleh...hehehe...tp bagus la skrg2nye ada jg yg amik tau pasal haiwan yg terbiar..ksian mereka...tak berdosa lgsung de jg manusia yg buat tak baik...dy cume haiwan yg menumpang hidup utk menguji kite sbg manusia...klu ye pn tak suke jgn la disepak terajang kucing2 tu...dh korang tak bg makan...simpati la skit...kucingkan haiwan kesayangan nabi..klu kite buat baik kt dy..dy akan doakan utk kite..geram kadang2 tgk manusia yg buat zalim kt haiwan...dipijak2 smpai mati..klu dh hebat sgt g la pijak gajah ke harimau ke buaya ke...ni haiwan comel tu yg orang belasah...geram sungguh ni...sayangi lah haiwan2 comel tu...kucing mcm manusia jg nk kan perhatian,kasih sayang,belaian...klu yg comel2 n cantik2 tu tau plak korang nk usap2 dy...

klu yg mcm ni korang sepak2


ni kucing sy..garang kucing ni..nama dy meow...skrg dh de teman dh mengandung pn teman  meow...taktau la ank meow ke bukan...hehehe

kt blog saya pn de kucing...sy syg kucing



23.3.11

pendeknye

assalammualikum n slamat pg

klu la soalan spn semudah ini alangkah mudah sgt...dak drjah 1 pn boleh jawap n cmfrm A1...wahai missrivebell mne anda dpt soalan ni...
tahniah jg kepada kawan sy nur solehah yg selamat melahirkan bayi lelaki seberat 3.51kg ( sungguh besar bayi tersebut...mst de skit susah nk kluar) pada 6.50pg 22/3

entri pendek dipagi hari


21.3.11

bile dy nk hadir...


pg2 datang keje buka fb baca status member2...macam2 status...de yg sedih,gembira,bad mood...masing2 meluahkan rasa hati...tempat melepaskan geram...yek2 jek kate 15mac fb nk ttp...klu btul tttp mst sume wat blog...hehehe..nsb baik tk ttup..kabar angin semata...

tp bnyk2 status member2 paling suke bc status member2 yg baru kawin...nk tau pekembangan sama de dh berisi lom...kebanyakkan nye sume dh berisi termasuk la yg date slpas bln 12..tahniah ye korang terutama yg kawin lewat dr sy pn dh berisi...bile la turn saya...jelouse tau...doakan la sy jg...sy sgt rindu menunggu kehadiran dy...
jangan bersedih...Allah maha mengetahui




19.3.11

16.3.11

entry gmbr

assalammualikum n selamat petang

arini tak de mood nk menulis...blur...blur...blurrrrrrrrrrrr...

imej menunjukkan betapa kebosanan diri ini dgn gaji tak masuk lg...
geran versi ayu



nk nangis...

k la bye...